Universele watermeterbeugel
Als twee druppels water: een universele watermeterbeugel voor kostenbesparing, snelheid en installatiegemak.

Één uniforme watermeterbeugel

Vanuit de achterban van Mijn Aansluiting én vanuit de markt klinkt de roep om standaardisatie steeds luider. Personeel én materialen worden steeds schaarser, terwijl het aantal aansluitingen fors blijft groeien. Om te kunnen groeien in tijden van schaarste, moeten we slim omgaan met de processen en middelen die we hebben. Ook voor drinkwaterpartijen is standaardisatie een logische stap. Na een eerste inventarisatie is Mijn Aansluiting in gesprek met de tien drinkwaterpartijen over de mogelijkheden om samen toe te werken naar één uniforme watermeterbeugel.

Meer weten over de universele watermeterbeugel of andere innovaties? Neem contact op met Marco Kock via secretariaat@mijnaansluiting.org

Lees hieronder meer over de andere innovatietrajecten waar het innovatieplatform zich volop voor inzet.

Prefab-meterkast

Een gecertificeerde prefab meterkast versnelt het aansluitproces. Nog voordat de muren van de nieuwbouwwoning staan, wordt de definitieve meterkast al geplaatst. Deze wordt in de beginfase van de bouw aangesloten, waardoor aansluitingen voor elektriciteit, water en media direct beschikbaar zijn. Dit is efficiënter en veiliger, want het aansluitproces wordt beter planbaar en voorkomt hinder tussen de partijen. Tijdelijke bouwaansluitingen zijn nauwelijks meer nodig en er vindt vrijwel geen afkeur meer plaats. Daardoor wordt de oplevering voor de nieuwe woningeigenaren beter voorspelbaar.

Meer weten? Lees hier meer over de Prefab-meterkast.

Gevelbox

De vraag naar kleinere wooneenheden groeit. Ontwikkelaars en beheerders zoeken naar meer vrijheid van indeling, om binnen die kleinere woningen voldoende woonoppervlak te creëren en daarnaast de doorlooptijd van het realiseren van een aansluiting te verkorten.

Mijn Aansluiting werkt met het projectteam aan de doorontwikkeling van dit alternatief voor de meterkast zoals we die kennen.

Meer weten? Lees hier meer over de Gevelbox.

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte over toekomstige ontwikkelingen via de nieuwsbrief van Mijn Aansluiting.